Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
söndag, oktober 16, 2005

Från en simpel idé till ett globalt fenomen

När vi hade vårt senaste projekt Jag, jag själv och Bengt Pohjanen förklarade vi ingående vad vår idé går ut på.

Man kan kortfattat återge att det handlar om att inte skämmas för sig själv och sina skapelser. Vi var båda unga killar från villaförorten som gjorde en konsert med konstmusik. Det är så pretentiöst så att det inte går dit en till. Till råga på allt hade vi stora bilder på oss själva och bjöd in vänner och kulturtelit.

Allt sunt förnuft i detta läge säger att man inte ska drabbas av hybris. "Visa att du har fötterna på jorden och tala i små ord om dig och dina skapelser!"

Vi gillar inte det och talade i stora ord om oss själva. Tog plats helt enkelt. Avslutningsvis bad vi alla att kopiera vårt koncept (eftersom det är så bra) och sprida sig själva ut i världen.

Vad vi inte hade vågat hoppas på var att folk verkligen skulle ta vara på våra ord och driva Jag och jag själv -konceptet ut i allas vår värld. De senaste åren har ni gjort det och vi är evigt tacksamma. Blog-fenomenet är inget annat än Jag och jag själv i sin renaste form. Vad vi trodde var bara en enkel uppmaning har nu spridit sig till hela världen.

Vi kan inte göra något annat än att "haka på", fastän vi vet att det var ni som hakade på oss.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar