Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
fredag, februari 24, 2006

Nick Drakegraven, sambandet mellan valutor och brudar samt Lidas

Teg säger:
broder
Johan säger:
wassup!
Teg säger:
hänger i luulä
Johan säger:
så jävla skööönt
Teg säger:
jepp. var på Pontus idag, stötte på Olle Nyman utanför smedjan. Köpte nån Peter Englundbok på bokrean på akademibokhandeln. Åt lunch på Baan Tahi
Teg säger:
som vanligt!!
Johan säger:
haha. vi ska göra en telefonintervju med nina svanberg från nsd idag, tror jag. om dialog. "alltså, drömmen vore att kunna försörja sig på musik, inte att bli rik men att kunna gå runt"
Johan säger:
som vanligt!!!
Teg säger:
haha!!!
Teg säger:
dra den
Teg säger:
som vanligt!1
Teg säger:
det är ju ett klassiskt Jag och jag själv-citat
Teg säger:
näst intill mytomspunnet
Johan säger:
Det är ett jävla tjat på hockey TV om att typ Niklas Lindström är NHLs bäste back och så vidare. Det måste vara en jävla låg standard på NHL i sådana fall. En stor övertro, wikegård.
Johan säger:
ang. citatet, det är bara du jag o kanske mackan som minns det och ÄNDÅ är det myt-omspunnet
Teg säger:
ja men Lidström sätter sina pass till 100 %
Teg säger:
ja det är bara vi
Teg säger:
ingen annan fattade ju den avancerade ironin när jag sa det. Alla trodde ju att jag menade
Teg säger:
det .
Teg säger:
eftersom jag gjorde det. Men bara på en meta-nivå.
Johan säger:
nisse johansson var oss på spåren hela tiden men vi lyckades förleda honom, tror jag
Teg säger:
att spela säkert - Lidas.
Teg säger:
jepp. som 19åringar satte vi världen under oss.
Teg säger:
var mer ironisk än nånsin.
Teg säger:
fan vilka töntar: Jag och jag schälv
Johan säger:
hahaha.
Teg säger:
mesigt koncept som inte är särskilt nytt
Johan säger:
bra runk-inlägg. jag hade aldrig vågat posta det i vetskapen om att bengt skulle läsa det
Teg säger:
men ändå stiger det oss åt huvet
Teg säger:
hjah
Teg säger:
jag tror han gillar att läsa såna oväntade runk-saker
Johan säger:
ha
Teg säger:
vem gillar inte att läsa om runk=
Johan säger:
ingen
Teg säger:
men han drog en bra replik om hur man skurar trappor.
Teg säger:
Om man nu kan säga att det var en replik, fast det kan man ju låtsas
Johan säger:
bengt måste ha åldersnoja. han vill skapa rubriker innan han dör. inte b ara försvinne
Teg säger:
haha! bara något decennie kvar att bråka på.
Teg säger:
en författare som stred.
Teg säger:
"its better to burn out than fade away" Niel Young
Teg säger:
om Nick Drake tror jag
Johan säger:
"rather be forgotten, then remembered for giving in" Dennis Lyxzeen
Teg säger:
eller var det Stig Dagerman?
Teg säger:
word Denniz
Johan säger:
Jag har varit vid Nick Drakes grav...3 ggr
Teg säger:
kred. i B-ham?
Teg säger:
jag har varit vid Karin Boyes. 2 ggr
Johan säger:
ja, utanför på countryside.
Teg säger:
är det många flickrumsgråterskor som hänger där med sina vita brittöverviktsmagar ?
Johan säger:
haha. nej, det är tomt. En galen dvärg som är kyrkoherde och visar en runt. Det ligger några tändare och brev vid graven.
Teg säger:
brev. Dra åt helvete. "Oh Nick, I was born 1991 and I know exactly how you felt. Buhuu. I wrote you some of my own poems. If you where here I'd read them, but now I'll just leave you a note. Love. X-stin."
Teg säger:
när man kommer till ert land måste man precis som man omvärderar valutan i huvet för att kunna värdera pris, göra det samma med tjejer. Till en början är ju alla vidriga. Men efter ett tag när man lärt sig valutaväxlingen ser man dem ur ett brittiskt perspektiv och då går det ju bättre.
Teg säger:
känner du igen ?
Johan säger:
det där är sant, vem sade det?
Teg säger:
det är JAG som sagt det
Teg säger:
det gäller alla utomskandinaviska länder
Johan säger:
fy fan va bra sagt!
Teg säger:
valuta och tjejer. Först är man mest förvirrad. Men sen får man in det...
Johan säger:
ibland sjunker pundet, ibland stiger det
Teg säger:
ja, och du tänker säkert direkt när du ser ett par sneakers. Fan vad bra pris!
Teg säger:
Medan jag, om jag är hos er, måste tänka: kanske bra pris, fåsenugångerenochenhalvgångertio, ja bra pris.
Johan säger:
14 brittiska tjejer för priset av en svensk.
Teg säger:
precis
Teg säger:
och drygt nio franska
Teg säger:
för en svensk
Johan säger:
ungefär vid nick drake och graven meddelandena började bli medveten om att den här konversationen skulle kunna bli ett jagochjagsjälv inlägg. när kom du på det?
Teg säger:
när jag vaknade imorse.
Teg säger:
alla dagar kan bli jag och jag själv
Teg säger:
men den här dialogen, självklart.
Johan säger:
eftersom vi inte är privata längre vill jag passa på att hälsa till min mamma och mina systrar. Hej Hej. (vinkar)
Teg säger:
och hej Bengt. Du är bäst!
Johan säger:
Ja, verkligen!
Teg säger:
Brorsan, tack för fin lunch på Baan Thai!
Johan säger:
okej, nu räcker det
Teg säger:
vi saxar ovanför ditt senaste, efter mitt brors-inlägg
Teg säger:
sätter in imorgon
Johan säger:
nej, saxa under detta istället
Teg säger:
eller vad tror du om det här istället: Saxa under det här istället!
Johan säger:
det tror jag på
Teg säger:
klipp-klipp




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar