Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
söndag, februari 05, 2006

När Umeå blev Schmumeå

Jag och jag själv tar er med bakom slöjan och krossar en stor myt om en inte så stor stad: Schmumeå.


I fyra delar har jag förklarat vad Umeå är. Ni som missat dessa kan läsa dem igen:

Umeågubben (kolla även in när han går på Apotek!)
Farsan
Umetjejen
Hagamannen

Vi ska snart ta er vidare. Men innan dess vill jag att ni ska betrakta dessa namn, som alla är väldigt mycket Schmumeå:

Dennis Lyxsén,
Per Elofsson,
Oskar (trummisen bakom David Sandström som f ö ser ut som Pavel Nedved) (Nedved är f ö också väldigt Schmumeå nu när jag tänker efter)
Hanna Ljungberg,
SVT:s Umeåproduktioner (Existens och allt det där),
David Sandströms morsa,
Hedlund i Sällskapsresan (han som åker spark),
Sångaren i Isolation Years,
Gitarristen i Isolation Years,
Basisten i Isolation Years,
Trummisen i Isolation Years,
Mats Hammarström i Isolation Years,
Sverker Olofsson.






Friska tag. Friska tag. Friska tag. Friska tag. Friska tag. Friska tag. Friska tag.Friska tag.Friska tag.Friska tag.Friska tag.Friska tag. Friska tag.Friska tag.Friska tag.Friska tag.Friska tag.Friska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tag.Friska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tagFriska tag




3 Kommentarer:

Mä guu va schtoor abborre..

Skrivet av Anonymous Anonym @ 4:14 em  

.....

Visste ni att i Umeå så stavas U med Å?

Skrivet av Anonymous Anonym @ 4:38 em  

.....

du är grym hanna , marta e också det ! du kmr se mej på tv när jag har bliit proffs :)

Skrivet av Anonymous Anonym @ 6:43 em  

.....

Skriv en kommentar