Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
torsdag, oktober 05, 2006

Fredagslistan FILIPPA REINFELDT

Vi gillar Filippa Reinfeldt. Mys-Filippa. Vi gillar också att dela med oss av den objektiva sanningen. Hon är en vanlig människa och vi vill inte raljera över henne.

En kompis om svarta betalningar:
Min kompis och hantverkare berättade i förtroende att han gjort hantverkarjobb åt familjen Reinfeldt i Täby genom åren. När jag frågade om Fredrik och Filippa betalade vitt svarade han; -Fan heller, de ville hellre betala svart men då var ju Fredrik inte inte så känd.

Filippa om att mysa. Mys-mys-mysa:
-Nästan varje morgon kommer Fredrik in med kaffe på sängen till mig, att jag är mer morgontrött än min man är inget att hymla om, skämtar Filippa i tidningen Junia - för dig som ser framåt.

Filippa om att folk tror att hon är en fisk:
- Jag tycker att jag är en fisk. Det handlar väl om hur man känner sig här inne, säger hon och dunkar handen mot hjärtat. Jag har en mamma som blir 72. Hon är också fisk. Hon är väldigt fnissig och glad, lite småbusig.

Om sin omåttliga kärlek till Björn Skifs:
- Jag gillar
filmen Drömkåken.

Om Filippas poddvideokampanj för att folk skulle kryssa henne i Täby-valet - valet om Täbys framtid. Där såg man henne säga "Kryssa Filippa Reinfeldt". Sen höll hon sina två pekfingrar som ett kors framför munnen och slickade på dem i rasande fart:
- Jag fick jättemånga kryss.

BONUS: En bild på Fredde. Allas vår Mys-Freddan. De gillar varandra på denna bild. Varandra och kameran. Och ER.




4 Kommentarer:

Intressant också att se att även det fina Täby/Danderyd/Djursholms-skiktet ofta dras till "enkel" kulturell underhållning såsom Drömkåken, Gessle osv osv...

De är ju lite bättre människor ändå, och borde således gilla svårare musik, typ Bartok eller Pärt hellre än Uggla och Hellström...

Skrivet av Anonymous Anonym @ 10:00 em  

.....

Fredrik for kulturminister! Heja jordbruk! Polskor! Treblinka!

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:20 fm  

.....

jag vill ha inbördeskrig mot reinfeldts. fast jag har ont i huvet, det är sent, jag ska upp tidigt och är nervös. det är mer det än en verklig åsikt.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:23 fm  

.....

jag vill ha inbördeskrig mot reinfeldts. fast jag har ont i huvet, det är sent, jag ska upp tidigt och är nervös. det är mer det än en verklig åsikt.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:23 fm  

.....

Skriv en kommentar