Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
fredag, december 09, 2005

Fredagslistan v 49.

Nu listar Jag och jag själv fakta. Observera att det inte rör sig om skvaller.



Glenn Hysén har en standard-room service när han bor på hotell bestående av 2 starköl och en porrfilm.

En företagsbiljett hos SAS kostar 19000 kr. Det är då en stol inrikes.

Arlanda är den enda flygplatsen i hela världen som har bagage drops i gate-gången.

Millencollin säljer mycket merch. Hur mycket är inte helt klart men då de spelar i Sverige säljer de för lika många kronor som det finns innevånare i Umeå och Boden tillsammans. Varje kväll.

Om man ska spela metal men bibehålla anseende i popkretsar måste man vara vegetarian. Det är inte säkert att det räcker, men är en god start.

Många bilister häller av gammal vana i K-sprit i tanken. K-sprit är bara till bilar med förgasare, vilket inte många har idag. Nyare bilar har insprut. Kärvar motorn under vintern rekommenderar jag därför Injection trim. Är det akut kan ni välja den röda flaskan. Den rensar bra.

Sveriges i särklass största snussort är Ettan. Tacka inlandet och landsbygden för det.

Ikväll avgörs VM-grupplottningen. TV4 Plus sänder från kl 20 00. Jag hoppas vi får Frankrike från den första seedningsgruppen. De har knappast lyckats med sitt generationsbyte.

Sonic Youths Death valley tuning ser ut så här: Fiss, fiss, sen två fiss till en oktav upp, sen diss (spunnen 017) sen diss ospunnen.

Alla CoL-låtar går i drop-B med strängtjockleken 014.

Den längsta låten på CoL:s kommande album är 15 min. Jag har lagt synth på delar av den men som med andra långa låtar inte hört den i sin helhet. Ser fram emot att få den slutgiltiga mixen.

Den kortaste låten är drygt 3 min. Det är ett renodlat synthintro. Egentligen är det ju inte en låt, utan bara ett intro. Låten som den är intro till är ca 12 min så vi valde att lägga introt och låten på olika spår. Doom.

Efter Da-vinci koden-affären kommer Jag och Jag Själv förmodligen att hävda att filmatiseringen av C.S. Lewis Narnia är ett mästerverk. Beror på om någon annan hinner före vilket inte är särskilt troligt.

Ett inbrott kan få vem som helst att börja röka cigaretter igen.

Inspirerade av den nya King Kong filmen lovar dialog att göra en aplik entre på julens spelning.

Det lutar åt att det bara är BQ-fans och den där Murphy som läser den här bloggen.

Sångaren i Smackdown gillar den. Det gör Johan glad. Han har aldrig lyssnat på BQ.




2 Kommentarer:

kanske den där Mum n' Dad-låten. Det är den enda jag har hört. Den är bra.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 5:45 em  

.....

Jag skulle inte klassa mig själv som ett BQ-fan...och jag är definitivt inte Murphy men jag läser bloggen ändå. Är det fel?

Skrivet av Anonymous Anonym @ 2:43 fm  

.....

Skriv en kommentar