Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
onsdag, mars 15, 2006

Sapere Aude!

Sverige är det enda landet i världen där allt cirkulerar kring vad som är ocoolt. Vad som i själva verket är coolt är mindre intressant och ingen som heller riktigt vet. Ibland ar det ocoolt med gitarrer. Ibland ar det ocoolt med syntar. Ibland ar det ocoolt med Ugglas nya platta. Ibland ar det ocoolt med hip-hop. Ibland ar det ocoolt med rock. Med andra ord: man säger hellre NEJ än JA.

På Jag och Jag Själv är ingenting ocoolt. Vi vet inte ens vad det betyder. Däremot är det 5 stycken saker vi tycker är coola. Följande:

  1. Bengt Pohjanen
  2. Radioteater
  3. Ogräsliknande kreativitet
  4. Att blogga fast det är ocoolt
  5. Att inte fråga sig själv varför man gör någonting? utan hur mycket ansvar man är beredd att ta för det?
Vad tycker ni är coolt? Hör av er och våga säga JA!




13 Kommentarer:

att göra nånting som skrämmer en varenda dag!

Skrivet av Anonymous Anonym @ 5:34 em  

.....

Att inte fråga sig själv "varför man gör någonting?" utan "hur mycket ansvar man är beredd att ta för det?" är mitt liv.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 12:37 fm  

.....

1. Att vara lite småknäpp
2. Att brinna för något till synes jävligt märkligt
3. Ricky Gervais (obviously)

Skrivet av Anonymous Anonym @ 9:03 fm  

.....

*Långfärdskridskor
*passion
*kärlek
*vänskap

Skrivet av Anonymous Anonym @ 2:24 em  

.....

det er cool at slappe af

Skrivet av Anonymous Anonym @ 8:27 em  

.....

World of Warcraft är ocoolast. Därför är det också det absolut coolaste som finns.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 6:39 em  

.....

anonymous 2: Hahaha, Jocke jag vet att det är du. Med din medeltidsfilt och din Star Treksamling.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 10:08 em  

.....

Jag säger JA! till:

* kufar
* flagelanter
* bögpar i aktningsvärd ålder

Skrivet av Anonymous Anonym @ 8:55 em  

.....

bögpar i otroligt låg ålder.


väldigt låg alltså.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:06 em  

.....

Jag tycker Nellys låt "Grillz" är cool.
Särskilt videon, den är cool som fan.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 9:49 em  

.....

att cykla utan att falla omkull när nyheter når en

Skrivet av Anonymous Anonym @ 7:18 em  

.....

Ville bara påminna om att binge-eating och ätartävlingar alltid är coolt...

Skrivet av Anonymous Anonym @ 6:59 em  

.....

jag är rätt cool. jag är nämligen näst sämst och det betyder ju att jag är klart sämst. och det är lite coolt. lite.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 12:21 fm  

.....

Skriv en kommentar