Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
lördag, mars 11, 2006

Att dra en Ben och Gunnar

Idag sålde jag en varmkorv till en man med täckjacka i tyg. När han skulle äta spillde han senap på sin jacka, på magen i höjd med mellangärdet. Eftersom han hade händerna fulla av dels en varmkorv med mycket senap på och dels en påse fylld med diverse strunt bad han mig om hjälp.

Med enorm yrkesstolthet skyndar jag till undsättning med en servett. Jag torkar försiktigt bort den stora senapsfläcken, men det har redan hunnit gro in. Han säger att jag nog måste ta en bit blött papper. Kort därpå står jag där och gnuggar hans jacka ren från senap med en tuss vätat papper. Efter några minuter säger han att det blir bra så. Jag säger att ibland kan senap vara svårt att få bort.

Ibland blir ens helger väldigt mycket Ben och Gunnar.




1 Kommentarer:

Det är väldigt vackert

Skrivet av Anonymous Anonym @ 12:21 em  

.....

Skriv en kommentar