Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
fredag, november 25, 2005

Fredagslistan v 47.

Förra veckan utlovades att jag skulle lista Cult of lunas sämsta låtar. Eftersom jag inte är låtskrivare, utan bara kommer in i ett sent skede och lägger synth, känns det inte genomförbart. Jag väljer istället att lista de sämsta människorna bakom Cult of lunas sämsta låtar. Här är de, utan inbördes ordning:

  • Erik Olofsson, gitarr. Ger ett mycket sympatiskt första intryck, men det ska man inte lita på. Erik snackar otroligt mycket skit om alla i bandet bakom deras ryggar. Kör med någon slags 90-talsklädstil.
  • Johannes Persson, gitarr. Gammal HC-vegan med kedjor i jeansen. Pratar gärna detaljerat om hur han haft sex den ena och den andra. Gick ett varv runt Hultsfreds backstage med sin piercade kuk. Peka fingret åt etablissimanget eller bara skryt?
  • Magnus Lindberg, trummor. Är den typen av ungkarl som intar de flesta måltider i bröd- eller pastaform lutandes över diskbänken. Är den enda som anser att hans jobb är viktigare än bandets turnéer.
  • Andreas Johansson, bas. Har enligt honom hela världen emot sig. Inte lätt i kombination med en kort stubin. Har en fetisch på kinesiska tjejer.
  • Fredrik Kihlberg, gitarr? sång? percussion? Jeansbög som när han började i bandet insisterade på att få spela triangel. Nu har han avancerat verkar det som. Men vilket instrument spelar han?
  • Klas Rydberg, sång. När jag skulle träffa bandet för första gången var det inför en turné och jag jobbade på en bensinmack. Klas hajade kanske inte vem jag var, eller så brydde han sig inte. Vårt första möte gick ut på att han köpte porr av mig med kommentaren "jag är ju frontmannen". Första intrycket...
  • Thomas Hedlund, trummor. Lyxlirare som dyker upp några dagar under inspelning för att sen försvinna ut i världen igen. Under kommande skiva kommer jag inte träffat mannen över huvud taget, inte ens under rep. Detta för att han har fullt upp med bättre band som typ Phoenix. Har vi tur blir vi nominerade till P3 Guld för då tror jag han dyker upp.
  • Anders Teglund, synth & sampler. Bandets roligaste och mest sympatiska medlem. Har breddat soundet oerhört med sina keyboards.

Dialog har egentligen inga dåliga låtar...




2 Kommentarer:

Det finns inga dåliga låtar, bara dåliga kläder

Skrivet av Anonymous Anonym @ 8:21 em  

.....

Hmm, Klas verkar hänga mkt på bensinmackar. En av två ggr jag träffat honom var just på en sån, i Holmsund när han varit hos his chick.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 3:36 em  

.....

Skriv en kommentar