Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
torsdag, oktober 19, 2006

Fredagslistan MINA INSTRUMENT

Idag listar jag mina egna instrument. De är levande döda ting som jag ÄGER. Att ÄGA är nästan lika bra som att HÄRSKA.

1. Yamaha P-120.
Elpiano är också ett piano. Bögo kan du va själv.

2. Sequential Circuits Pro-One.
Det enda man kan spela på är ju analoga grejer. Det har jag fattat.

3. Nord Electro 73.
Jag är svenne. En svenne är jag. Röd sådan.

4. Noise Swash.
Jag är avant garde. Jag bara älskar "oljud" och "kaos".

5. Hagström Swede. Den röda.
Jag är svenne. En svenne är jag. Röd sådan.

6. Traynor 100W 2X12.
Bra för bluesrock. Finfint tung-gung.

7. Korg Poly-800.
Med Display. Och Delay.

8. Hagström Swede. Den bruna.
Nej, jag är inte fascist eller nassist. Jag är ekosof.

9. Roland 50W Trubadurförstärkare.
Den dan jag blir trubadur ja ba ut på gatan å ba "She loves you JÄ JÄ JÄ"

10. Korg Poly-61.
Min första. Första gången är alltid första gången. Lättlurad liten tonåring.
Jag: "ååh WOW! Arpeggio...asså...wow..."
Poly-61: "Me love you longtime!"
Är borta nu. Försvunnen nånstans i Norge. Tjuvarnas land.

BONUS: TR-707:an
Sa nån Cowbell? Sa nån Snare? Sa nån Rimshot?
Det var som tusan. Ett hem utan en 707:a är inget hem för mig

Varför (VARFÖR?) läser ni denna lista? Ni tycker att jag är pervers som skriver den. Men frågan är om inte ni (NI!) är värre. Bögo.




2 Kommentarer:

Mendurå.

Ikväll har jag gått upp fyra kilo. Jag vägde mig klockan 18. 76 kilo. Sen åt jag i tur och ordning pannacotta, terracottasoldater, kebab, kebåb, och drack tie liter sprit. Nu väger jag åtti.

JAG är mitt favoritinstrument. Sen jag lärde mig suga min egen kuk.

Skrivet av Blogger Hans @ 11:08 em  

.....

"Att ÄGA är nästan lika bra som att HÄRSKA."

så sant så sant... "Men frågan är om inte ni (NI!) är värre."

Jag är värst!

Skrivet av Anonymous Anonym @ 4:22 em  

.....

Skriv en kommentar