Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
torsdag, februari 16, 2006

Dansk-Norskt huvudbry

Idag var det inne två kunder i butiken där jag jobbar. Den ena var från Norge och den andra från Danmark. De uppmärksammade varandras nationaliteter med några kommentarer. Jag är ett mycket socialt kassabiträde och brukar ha bra kommentarer till mina kunder. Nu föll min kommentar så här: ”Jaha, men då är ju hela Skandinaviska halvön representerad här inne!”

Till min stora förvåning möttes jag av absolut tystnad. En sån där talande tystnad som bara blir efter att en förträffligt god stämning dödats med ett olämpligt skämt. ”Nåja, den föll lite fel” tänkte jag och gick obekymrat vidare i mina göromål.

Men när jag arbetspasset är slut och jag ska cykla hem märker jag något fruktansvärt. Någon har punkterat mitt bakdäck på min cykel.

Jag är villrådig. Kan cykelpunkteringen höra ihop med Dansken och Norrmannen?`Eller kanske till och med Muhammed-karikatyrerna? Jag är minst sagt förvirrad.

Bengt, jag vänder mig till dig i detta huvudbry. Du som är en lärd teolog med vördnad för de nordiska relationerna. Varför gjorde de så här mot mig?




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar