Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
söndag, oktober 30, 2005

Att tro att man blir uppraggad fast man inte blir det.

Igår var jag på klubb/pub/bar/disco. Det var mycket folk och jag hängde lite med en polare i baren. Fram kommer en tjej (inte skitsnygg men inte ful heller) och daskar mig i stjärten. Det är något som jag inte är van vid, men ignorerar det naturligtvis (eftersom när man hänger i en bar är det bäst att play it cool). Hon ger mig 45 kr och ber mig köpa en öl åt henne. Jag tolkar det som att hon vill att jag ska bjuda henne på en öl, men fattar att jag inte kommer göra det eftersom jag ser fattig ut/inte ser ut att kunna spelet. Det föreföll emellertid så att jag inte tycker mig ha råd att köpa öl åt tjejer samt att jag inte fattar spelet. Är jag inte svårare att läsa än så?
Jag köper henne en öl. Hon märker direkt på min accent att jag inte är härifrån och frågar var jag kommer ifrån. Jag svarar samtidigt som jag beställer henne en öl. Hon frågar varför jag har mustasch och jag svarar att det är för att tjejer inte ska förvänta sig att jag ska bjuda dem på öl. Nej, det var lögn. Jag tänker det bara i huvudet men svarar med att fråga var hon kommer ifrån.
Hon får sin öl och säger att hon nu ska gå och dricka upp den med sin kompis. Okej, säger jag ut i luften för hon är redan borta. I själva verket var det så jäkla skönt. Jag gillar inte att prata med tjejer som daskar mig i stjärten innan de presenterat sig (inga människor ska daska stjärt på främlingar, det är vidrigt). Jag tycker att raggning är den sämsta sporten/spelet. Det är så svåra regler, plus att jag är helt ointresserad av tjejer. Jag gillar att prata om musikinstrument och fotboll med killar.
ZLATAN!!




1 Kommentarer:

word, m8.
bigger boys and stolen sweathearts. och zlatan såklart.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 9:56 em  

.....

Skriv en kommentar