Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
onsdag, oktober 19, 2005

The date

Nyligen tog ett väldigt långt förhållande med min flickvän slut. Det var så långt och tog slut så nyligen att jag fortfarande kallar henne för min flickvän. Då som nu träffar jag nya människor (jag älskar människor) och de är av båda könen.

Nu är det så att jag igår skulle träffa en gammal klasskamrat. Vi har inte träffats på ett bra tag och man kan inte säga att vi känner varandra så bra. Vi väljer ett ställe som säljer billig öl till folk i våra kretsar. När jag är på väg dit slår det mig. Hon är tjej. Jag är kille. Är detta en date? Vi är två singlar som inte känner varandra och nu ska vi träffas på ett ställe. Men vi har ju fikat förr i tiden och inte var det någon date då inte. Men nu finns det nog ingen som kan tro på att detta inte skulle vara en date. Nåja, så länge inte någon jag känner bättre är på stället klarar jag mig. För i sådana fall måste jag ju bekänna färg. "Nej jag ska sitta därborta med henne istället, men vi syns sen."

Jag har för vana att ta folk i hand när jag träffar dem. Men när det är en date ska man nog hälsa genom en kram. Jag kommer in på stället och kramas inte. Varför vet jag inte. Men man kan ju inte krama folk hit och dit. Detta visar sig vara tur. När jag vänder mig om sitter min flickväns kompisar vid ett bord. Det avgör saken. Jag är ute på en date och sånt syns. Särskillt tjejer som inte gör annat än går på date kan se det. Varför går man annars på ställen med (för dem) helt obekanta tjejer? Jag håller fraserna korta och sätter mig ned med klasskompisen. Detta är inget annat än en typisk Seinfeldsituation. När jag får frågan (den kommer) om vem jag träffar kommer jag bli så nervös att min flickvän kommer förstå att det var en date. Jag kommer snärjla in mig i ursäkter och resonemang som inte hör saken till.

Idag åkte jag till en stor park och tittade på änder. Satt på en parkbänk och tänkte igenom allt detta. Tittade på par som gick hand i hand. Barnvagnar. Då stod det klart för mig. Det var en date. Annars hade jag aldrig uppsökt en park dagen efter för att rensa tankarna.

Detta är inget annat än en typisk Seinfeldsituation.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar