Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
onsdag, oktober 19, 2005

Howard Skempton

Testa googla "howard skempton". Tryck på första bästa länk och ni kommer att titta på den man jag spenderat en timme av min dagliga tid med idag. Han är mycket trevlig, intelligent och entusiastisk. Han har till och med träffat John Cage och Morton Feldman personligen. Inte för att jag förespråkar någon form av personkult men extraordinärt ändå, eller hur?

Allmänna störningsmoment just nu:

1. krama folk vid möten( speciellt killar som bara vill försöka påvisa någon slags mjukare sida )
2. att jag måste skriva 8 minuter musik inom 10 dagar.

Allmänna positiva vardagselement just nu:

1. att anamma en mer kontinental europeisk livsstil och pussa tjejer på kinderna i luften
2. australienska popstjärnor har mycket att lära ut när det gäller fräck kameraposering

Igår kväll gjorde jag ett dataprogram. Det transkriberar tangentbordet till ett musikinstrument. Det agerar med sine waves som skiftar i pitch, volume och glide på olika planerade tangenter. Tror jag ska skriva av hela Bröderna Karamazov och spela in det.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar