Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
torsdag, oktober 20, 2005

Pråmar, cyklar och gyttja

Inne i stan löper ett vattendrag, en kanal. Jag blev stående i 45 minuter för att titta på två arbetare från staden. De hade en liten pråm som de använde till att dragga upp massa skit som ligger på kanalbotten. Varje gång de fiskade med sin krok fick de upp minst en cykel, kundvagn eller något annat odefinerbart. Jag frågade dem många frågor. Det visar sig att de gör denna draggning varje halvår. På en sträcka på 100 meter fiskar de upp ca 100 cyklar.
Jag sa till dem:
- Fan asså, vad lever vi i för samhälle egentligen?
De fimpade en handrullad cigg i det gyttjiga vattnet och svarade:
- Ja du, fan det är då inte ett civiliserat samhälle. Ställ aldrig cykeln här.
Jag:
- Jag gjorde det en gång och blev av med den.

Sen drog hann upp något som jag vill kalla för rekordfångst. Tre cyklar på en krok.




1 Kommentarer:

Underbar historia. Tänk vad mycket det är som händer i en vanlig stad, en helt vanlig dag. Bara man har ögonen med sig.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 8:25 fm  

.....

Skriv en kommentar