Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
måndag, oktober 24, 2005

Två burkar stulen öl

Jag möttes av en man med två ölburkar i händerna på vägen hem. Han sprang på trottoaren. Han sprang på bilvägen. Han stannade bilar och försökte ta sig in i dem. Själv stannade jag och iaktog. Funderandes på om jag skulle ta en annan väg hem eftersom mannen inte verkade helt hundra. För att dra en fotbollsliknelse; jag tror inte vi spelar i samma uppställning. Vi spelar nog inte ens i samma lag. Hur som helst stod jag stilla och våndades över scenariot och mannen blev mer och mer obehaglig. Plötsligt hör jag polissirener. Den vettvillige galningens reaktion på detta för honom så välbekanta ljud är snabb. Han vänder direkt i motsatt riktning från sirenerna och som man brukar säga; lägger sina ben på ryggen. Till hans stora förvåning kommer tre bilar från andra hållet och skär av hans väg. Snart har 7-8 poliser honom i ett fast grepp mot väggen och arresterar honom. Han är uppgiven och säger till tjänstemännen att de måste skämta.

"Jag kom ju just ut ur affär'n, ju!"

Vilket samhälle lever vi i när man blir gripen av 7-8 poliser inom loppet av några minuter för att ha stulit 2 burkar öl?




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar