Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
tisdag, november 29, 2005

21 st julklappar

Jag längtar till jul. Den varma stämningen går bara att jämföra med extramaterialet på den 4:e skivan på extended edition av Sagan Om Konungens återkomst. (När Peter Jackson filmar sin sista scen med Elijah Wood och aldrig vill sluta får mig alltid att gråta.) Min flickvän har aldrig firat jul på grund av familjens religion. Jag har därför bestämt att ge henne en julklapp för varje år hon missat. Här är listan:

1 år - en napp
2 år - en skallra
3 år - en nallebjörn
4 år - en plast-lastbil
5 år - en barnbok. Tippen på tivoli, kanske.
6 år - en ljudbok med pling och vända bladen.
7 år - ett våldtäktslarm
8 år - en prenumeration på Bamse.
9 år - en prenumeration på Vogue.
10 år - en my little pony video.
11 år - maos lilla röda
12 år - ett diadem
13 år - en kondom
14 år - en öl
15 år - en cigg
16 år - ett paket kondomer
17 år - en bärbar cd spelare
18 år - kontanter
19 år - mera kontanter
20 år - en puss
21 år - en hundvalp

GOD JUL!




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar