Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
lördag, november 12, 2005

Glassens historia, del 2

Stor Hövding.

En mycket populär glass som försvann i och med att GB och Trollhätteglass gick ihop 1973. Vi kan alla fortfarande minnas hur underbart denna vanilj- och jordgubbsglass med sitt socker strössel i regnbågens olika färger smakade. Idag kan jag inte annat än att roa mig åt det pundiga namnet. Finns det kanske någon annan inofficiell anledning att man tog bort denna drogparafras mitt under den blomstrande proggeran? Jag ser framför mig hur proggarna skrålar, brajar, pippar, joxar, strejkar, flummar med en Stor Hövding i hand och solsken i blick. Ingen bra reklam för folkkära bolaget GB. Men proggarna fortsatte med sin Hövding och gör det än idag.


Fotnot: För äldre och/eller kristna och/eller lyckligt ovetande läsare vill jag förklara vad Stor Hövding är idag. Det är slang för en fet joint. Jag är inte helt säker på slangets härkomst men jag tror att det kommer från London. Alla som åker dit kommer hem med miljoner slangord för olika substanser som enligt dem är "nice".




1 Kommentarer:

One male manager explained him: "If this's gang culture-related you may have an alternative view about the tattoo than if the idea's just because the idea's a nice drawing of a great dog that they've done on their arm.

Take a look at my homepage: bohnhoff lumber

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:16 fm  

.....

Skriv en kommentar