Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
torsdag, november 17, 2005

Hemma

Kom hem idag efter nästan en veckas frånvaro. Det är förvirrande.
Samtidigt som man känner och vet att tiden gått finns det absolut inget som tyder på det. I folkmun brukar det heta att man reser för att bättre kunna uppskatta sitt hem. Jag håller inte riktigt med. Själv uppskattar jag inte riktigt mitt hem, men när jag reser uppskattar jag inte riktigt resan heller utan längtar hem och när jag kommer hem är jag bara förvirrad.

Någonstans tror man ju att ens hem ska förändras lite medan man är borta.
Igår vaknade jag upp i Stockholm, spenderade dagen och kvällen i Malmö för att gå till sängs hemma. Mitt hem däremot, har varit här hela tiden. Det tar ett tag innan man finner varandra igen.

Att resa gör en tom.

Nu ska jag fylla tomheten med att köpa ett nytt gymkort. Där man svettas - där är hemma, som israelen sa.

Detta var synnerligen ett förvirrat inlägg.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar