Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
måndag, november 14, 2005

Korridor

Hamnade på en fest i en studentkorridor. Det är faktiskt första gången jag är det (om man inte räknar den gången i nian jag drog till Sandviken för att hälsa på ett bandygymnasium). Det var ganska precis som jag föreställt mig det. Hög musik från sönderspelade högtalare ur ett fullsmockat rum som ingen känner sig vid. Killar med "The anatomy of the human brain"-affischer på väggarna. Folk är fulla, men inte så fulla. De gillar fest, men är rutinerade så det känns inte som att det är på väg att gå åt helvete. Någon pratar om "en dansmatta på andra våningen", en annan pratar om hjärnans anatomi.
Själv ägnade jag stora delar av kvällen åt detta: En tjej frågar om jag har snus, vilket jag inte har. Däremot gissar jag gladeligen vilken snus hon brukar. Jag gissar på Catch lakrits Large. Rätt svar var Grov portion. Sen snackade jag otroligt länge och självupptaget om hur jag resonerade mig fram till min gissning (det resonemanget utelämnar jag nu), utifrån min uppfattning om henne samt min ganska pricksäkra kunskap om nikotinisttyper. Hon blev väl hyfsat impad, men jag ville ändå inget mer (om man nu skulle dra såna slutsatser) än att skryta om mina nikotinkunskaper.

Jag själv är hyfsat impad av studentkorridorer. Det verkade mycket mer spännande när jag gick i nian än nu. Antar att jag aldrig kommer få veta hur det egentligen är.
Istället för att plugga valde jag att sälja tobak och att försöka kombinera de båda känns alltmer avlägset.

Nu ska jag tokchatta tills jag har ont i huvudet.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar