Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
onsdag, november 09, 2005

Lunch

Lunchade på ett indiskt ställe mitt i stan med en snubbe.
När man träffas över en lunch pratar man om bra saker. Ofta handlar det om oss två. Du, och vad du gör och tycker, samt Jag och vad jag gör och tycker.
Vi pratade om:

...när man ska sluta med "musiken". Ständigt återkommande ämne.
...om man har träffat någon tjej på sistone. Såklart hade ingen det, men på något sätt måste man alltid beröra ämnet. Vi snackade mest om att ligga med nyskilda 35+ kvinnor från kulturbranchen. Typ Lena Endre.
...när man slutat med musik och väljer yrkesbana. Ska man läsa juristprogram eller psykologprogram? Som ni märker kommer vi båda från den akademiska medelklassen.
...huruvida man är vegetarian eller inte. Alltid relevant. Jag åt veg, inte han.
...bra serier. Seinfeld, the Office, Extras, Lost, Twin peaks. Såklart.
...att betygsystemet totalt spårat ur. Hur fan ska man nu kunna komma in på juridiken eller psykologin? Något måste ju göras.
...våra föredetta tjejer

Att luncha är väldigt kosmopolitiskt. Det finns inget skönare än att knäppa en nyinköpt skjorta från KappAhl och beställa en indisk rätt från en riktig indier. Luta sig tillbaka och vara belåten med sig själv/beklaga sig. Borgarna har minsann kommit upp med härliga företeelser, vi ska vara glada att de delat med sig.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar