Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
tisdag, november 01, 2005

Motivation

Är inne i en extremt musikintensiv fas just nu. Det innebär att jag måste kliva upp och göra musik, vilket de flesta förstår inte är särskilt kul. Eftersom jag spelar hela dagarna orkar jag inte lyssna på musik och därför är den enda musik jag hör min egen. De som vet hur den låter kan säkert föreställa sig hur det är att leva med den, när den inte ens är klar.
Min dröm här i livet är att bli färdig. Bra jobbat och nu räcker det. Ut och segla, vandra eller inget alls. Jag kommer nog aldrig dit.
När jag suckade och beklagade mig igår fick jag frågan: Vad motiverar dig?
Jag sa att det var att jag ser det som ett jobb, att jag inte har något val. Man måste ju jobba.
Ser du det redan som ett jobb?
Ja.
Är det inte ett kul jobb då?
Kanske, kanske inte.

Jobb, hobby, inte jobb, tidsfördriv, dröm, ett sätt att umgås med sina vänner?

There's a thin line between punani and butt.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar