Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
måndag, november 21, 2005

Post weekend syndrome

Har haft en ganska maffig helg. Mycket har hänt. Har träffat gamla och nya människor. Flängt omkring som en annan storstadsbo mellan jobb, musik, förfest, svartklubb, efterfest, herrar, damer och förlorat tidperspektiv.

När man nu inser att det är en ny vecka och det är dags att sätta igång med det som jag tänkt göra förra veckan finner jag mig helt utan engagemang. Jag vill innerst inne göra mycket idag, men det enda jag uträttar är att summera helgen.

Helgen är väl till för att summera veckan? Det är väl det som Gud, Luther och LO vill att vi ska använda den till? Men om man behöver en hel vecka för att summera en helg borde man inte då vara ledig på veckorna istället?

Idag ska jag göra något som jag älskar att göra på lediga helgdagar. Gå till simhallen och simma. Basta och summera.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar