Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
tisdag, november 15, 2005

Tid

Ibland får jag intrycket av att tiden står stilla. Att alla på jorden har funnits i sin exakta form sedan urminnes tider. Att alla gamla tanter i köksfönstrena alltid varit gamla tanter. De har inte åldrats. De ser bara ut så. Själv kommer jag alltid vara ung och vigorös. Alla de små bebisarna växer aldrig upp. Jag tror att detta är mänsklighetens största problem. Vi kan inte förstå tid och därav inte veta att disponera den rätt och riktigt. Vi är alla redan döda och odödliga.

Jag & Jag Själv står givetvis över tid och rum. Likt universum står vi i historieböckerna som ett av de största mysterierna och fenomenen. Mänskliga hjärnan och intellektet kan inte förstå evigheten. Kan inte förstå Jag & Jag Själv.




2 Kommentarer:

Det som skiljer människan från djuren är att människan kan hålla takten. I och med att man börjar slå på en trumma i jämn rytm så uppstår också tiden, alltså skillnaden mellan varje taktslag. På så sätt kanske musiken är skulden till att vi alla blir gamla...
Men det gäller tydligen inte Rolling Stones.....hoppas inte heller att det gäller Jag och jag själv. Håll takten!

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:23 em  

.....

Vilken vacker tanke om trumman. Alla slår dock på sina trummor i olika rytmer, tempi och intervaller. Det är det som gör allt så svårbegripligt men samtidigt så underbart.

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 5:02 em  

.....

Skriv en kommentar