Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
onsdag, november 30, 2005

Varför inte?


Titta vad lyckliga de verkar vara. Jag vet varför. Jag ska berätta...

Bilden är från farfars fotoalbum. Den är tagen 1913. Tekniken var ännu inte förfinad. Glatt ovetandes om den tuffa tid som låg framför de (1:a världskriget) vandrade de upp och ner Kapernaums gator. Det var midvinter tid och frosten nästan klättrar ut genom bilden och ger en kalla rysningar. Min farfar är den gamle mannen till höger men vem hans kompanjon är vet jag inte. Farmor ville aldrig berätta. Det verkade som om hon inte tyckte om honom. Kanske tillbringade farfar mer tid med mannen än med henne. De hade vunnit på hästar. 400 SEK vilket givetvis var en smärre förmögenhet på den tiden. Det var samma summa pengar som farfar investerade i sommarstugan och ett halsband till farmor. Den mystiska mannen vet ingen vad det blev av. Kanske lever han ännu. Om du läser detta. Snälla kontakta Jag & jag Själv!




1 Kommentarer:

Your shoes may also have an impact on the comfort of your shoe lifts insoles
shoe lifts

Skrivet av Anonymous Anonym @ 4:27 fm  

.....

Skriv en kommentar