Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
torsdag, november 24, 2005

Vargnatt


Vargtimmen mellan fyra och fem på morgonen och syftar på den tid då vargar ylar. Begreppet innebär att man inte kan sova utan ligger och oroar sig, stressar upp sig, tänker på olösliga problem, spelar upp saker man ångrar ur minnesbanken. Men framförallt kan man inte sova. Om man vaknar under vargtimmen känner man sig ruggig, frusen och olustig. Man är riktigt sänkt och trögstartad. Det sägs också att vargtimmen är den timme då de flesta barn föds, de flesta människor dör, då man sover som djupast, och då man drömmer intensivast.

När det är fullmåne händer det något med oss jordbor. Vargarna ylar och människor ligger och vrider sig i sängen. Då är det vargtimmen hela natten. Jag vet inte om det var fullmåne igår, men hur som helst så kändes det så. Jag låg vaken länge, länge. Hamnade i säng långt efter skymningen och skulle upp långt innan gryningen. Sömnstressen var minst sagt påtaglig.

Jag löste inga problem igår och av allt att tyda står jag nu inför ännu en natt. Hoppas innerligt att lugnet infinner sig och sveper mig bort från vakenheten.

Som tur är får jag sova hur länge jag vill imorgon.

God natt.




4 Kommentarer:

Tycker generellt att det är aningen ovårdat språk här.
Tänker främst på rubriken i förra inlägget. Jag vill - med risk att verka näsvis - kasta er rakt in i Bokens sanningar.

”Var och en som smädar Herrens namn skall straffas med döden, hela menigheten skall stena honom. Den som smädar Namnet, han må vara invandrare eller infödd, skall dödas.”
3 Mos 24:16

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:34 em  

.....

Klart att ett ovårdat språkbruk ska ifrågasättas. I synnerhet om man riskerar döden. Jag hyser mycket stor respekt för Herrens ord och hoppas att han inte hittat vår blogg ännu.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 8:06 em  

.....

...inte jag.

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 12:26 em  

.....

inte jag heller

Skrivet av Anonymous Anonym @ 5:22 em  

.....

Skriv en kommentar