Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
lördag, december 24, 2005

Besatt av Jag och jag själv

Julafton 2005. Du sitter och läser den här bloggen. Gratulerar, du är besatt av jag och jag själv.
Egentligen ska du läsa Bibeln ikväll, men vi har ett citat som kan tilltala en sån som du.


Judarna sade: ”Nu vet vi att du är besatt. Abraham dog och profeterna likaså, men du säger att den som bevarar ditt ord aldrig någonsin skall möta döden. Skulle du vara större än vår fader Abraham? Han dog, och profeterna dog. Vem tror du att du är?”
Jesus svarade: ”Om jag själv förhärligar mig är min härlighet ingenting värd. Det är min fader som förhärligar mig, han som ni säger är er Gud."

Joh 8:53-54




1 Kommentarer:

Jag känner honom, och om jag säger att jag inte känner honom, så blir jag en lögnare som ni. Men jag känner honom, och jag bevarar hans ord.

God jul.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 5:12 em  

.....

Skriv en kommentar