Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
måndag, december 05, 2005

Frankrike

Var i simhallen och simmade. Fram och tillbaka enligt gammal sed. Högertrafik och snabba vändningar. Där var även en viss fransos med sin svenska flickvän. Jag gillade inte dem. Ni som känner till fransmän vet ju att de får svenska flickor på fall. De kommer med sina "oh mon dieu", "je suis desolé" och "tralala". Alla tycker att de har en härlig syn på livets goda. Så här anser jag:

På badhus har man delat upp bassängen i "Motionssim" och "Lek". Fransmannen med svenska flickvännen kommer hit för att gosa. Myspysa och skratta. Småsimma lite och prata utländska med varandra (de förstår varandra!!!). Det finns en avdelning för sånt som heter "Lek". Men icke, här hängs det i motionsdelen. Utan att veta om paret ska simma, hänga eller klänga måste alla hela tiden tveka när man passerar dem. De känner dessutom inte på sig hur folk stör sig utan bara skrattar, myser och småglider fram här i livet.

Det är skillnad på fysik och romantik. Det är skillnad på motion och erektion.
I vissa rum kan man förena dessa. I andra är det ytterst olämpligt.




1 Kommentarer:

Jaså, det fransktalande paret var där igen? jag vill minnas att samma par var där förrförra gången du och jag "drog ett par längder". Dom var rätt intima då också. Fast jag tyckte tjejen var söt. Och blev nog mer avundsjuk ärligt talat..

Skrivet av Anonymous Anonym @ 6:18 em  

.....

Skriv en kommentar