Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
torsdag, december 15, 2005

Nostalgi

En kär släkting skickade på begäran ett foto från 1987. Fotot föreställer en nystartad familj. Min egen familj. När jag fick det blev jag alldeles varm inombords, det såg så fint ut. Mamma och pappa, jag och min nyfödde lillebror. Efter en lång stunds beundran märker jag att jag själv inte har några kläder på underkroppen. Man ser snoppen!

Att se sin snopp som den var för 18 år sen lämnar ingen oberörd. Jag blir först lite arg på mina föräldrar för att de lät mig springa omkring sådär bland folk. Men å andra sidan är jag tacksam, för nu väcks ju en mängd minnen.

Min barndomssnopp är ju helt bortglömd. Jag tänker aldrig på den och vad vi hade gemensamt. En gång lekte jag i duschen att den var ett flygplan som flög genom regnet. Hundra gånger lät jag den sticka upp likt en ubåt över vattenytan när jag låg i badkaret. (Det var så kul att jag inte slutat än idag, men nu med andra förutsättningar.)

Jag har inte skrivit detta för att räkna upp vad jag gjort med min snopp. Jag skriver för att man inte tänker på att ens kropp som barn är rolig. I synnerhet snoppen då. Med tiden har vår relation förändrats så markant att jag helt glömt bort den. Jag kommer aldrig ha så kul med en snopp igen, tyvärr. Inte min och ingen annans heller.




Ni som vill att Jag och jag själv publicerar bilden kan ta och fetglömma det. Ni borde skämmas att ni ens tänkte tanken!!




6 Kommentarer:

Det är märkligt med kroppen,(och snoppen) att hela tiden byts celler och atomer ut, så var 7:e år har man en helt ny kropp. Från topp till tå. Så den människa du var 1987 som 4-åring hade bara tre år kvar att finnas till.
Men gamla foton kan lätt få en att tro att det är Jag (och jag själv) på bilden.....
Tack för eran blogg. Den är bäst !!!

Skrivet av Anonymous Anonym @ 11:57 fm  

.....

Har tänkt mycket på det just det här med att alla celler byts ut... hur fungerar det med tatueringar?

Skrivet av Anonymous Anonym @ 4:12 em  

.....

Det kanske var för att jag är utbytt minst två gånger sen bilden togs som jag kände olust. Det är jag fast ändå inte, på något sätt.

Tatueringarna är väl inte organiska celler? Nej, jag vet inte heller. Ove: det verkar som att du får presentera lite fakta bakom ditt påstående!

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 4:48 em  

.....

Varje cell har ett eget minne, vilket gör att den nya cellen kopierar den gamla och på så sätt förs tatueringen vidare. Men, den blir aldrig exakt vad den en gång varit.
Man bara tror att den är sig lik. Alltså: fotografera tatueringen, avvakta i sju år, och jämför.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 7:03 em  

.....

word ove, word!

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 7:28 em  

.....

att se sin egen pojksnopp är som sagt helt otroligt, men det är klart. Jag förstår att du vill se min i brist på annat....

sucker.

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 7:55 em  

.....

Skriv en kommentar