Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
söndag, januari 15, 2006

Favoritprincip


- Jag vill ha ett glas vatten, tack.
- Okej. Fem kronor.
- Men det är ju utan is!
- Vill du ha is i?
- Nej, men man får inte ta betalt för vanligt kranvatten i Sverige.
- Den kostar fem kronor.
- Det är förbjudet. Man kan ta betalt för isvatten, men inte utan is. Och jag vill ha ett glas kranvatten. Den ska vara gratis.
- Det är den inte. Vi tar fem kronor för den. Det är väl inte så mycket?
- Det handlar ju om principen. Vatten är gratis att tappa upp.
- Vi tar betalt för disken, och hanteringen.
- Jo det förstår jag. Men ändå. Jaja, okej då. Kan man ta det på kort?
- Ja. Vi tar fem kronor i kortavgift om det är under hundra kronor.
- Det får ni inte göra!
- Vi gör det eftersom vi måste betala banken för varje korttransaktion.
- Jag vet att ni måste betala dem. Men jag vet också att ni skriver ett kontrakt med BABS som säger att ni ska stå för den kostnaden! Ni får inte belasta kunden!
- ...




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar