Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
fredag, januari 20, 2006

Förfrågan

----- Original Message ----- From: "Anders Teglund" <jagochjagsjalv@hotmail.com> To: <bengt.pohjanen@sirillus.se> Sent: Thursday, January 19, 2006 11:00 PM Subject: Bäste Bengt!


Hej Bengt,

Du kommer kanske ihåg oss om du tänker tillbaka ganska exakt fyra år. Vi gjorde en föreställning som hette Jag, jag själv och Bengt Pohjanen som vi satte upp inför en fullsatt Hermelinsskola i Luleå. Vi framförde egenkomponerad musik och du berättade en berättelse i fyra delar från din kommande bok Trevliga djävlar.

Vi kände att Jag och jag själv-konceptet var för bra för att slängas bort och därför startade vi upp igen i slutet på 2005 på Internet i from av en blogg. Denna gång är det mer tänkt som ett Jag och jag själv-forum med mer eller mindre pretentiösa texter kring oss själva. Vi har även delat med oss av noveller och musik, tanken är att hålla konceptet brett. Självdistanserad men samtidigt egocentrisk kultur, skulle man kunna sammanfatta det hela som. Vi har fått god respons, varje dag har vi i snitt ca 40 unika besökare från hela landet. Vårt rekord är 100 på en dag. Men vi är ganska nystartade och siktar naturligtvis mot högre höjder! Därför vill vi i framtiden bredda vårt utbud, vi planerar en radioteater i många följetonger och mer musik. Här kommer även du in i bilden:

Eftersom vi och vår publik fullkomligt fångades av din person och berättarkonst skulle vi bli oerhört stolta om du ville vara delaktig igen. Det är mycket upp till dig med vilket engagemang du går in, vi är glada vilket som.

Jag har ett förslag på hur du skulle kunna bidra: Om vi varje söndag har något som heter Veckans Pohjanen får du fria händer att publicera vad som helst. Det kan vara en summering av vad du ätit under veckan, vilka böcker du tycker man ska läsa, eller kanske högtravande teologiska resonemang. Du kan välja att skriva något nytt, eller bara använda dig av gamla texter. Jag såg på din hemsida att du har något som heter Veckans sägelser, om du vill kan vi bara ta dessa rakt av.

Jag tror att detta kan få dig att nå ut till människor som du inte når idag, men som däremot skulle uppskatta dig oerhört. Om du är det minsta intresserad gå in på vår sida och kika lite:

http://jagochjagsjalv.blogspot.com

Med vänliga hälsningar Anders Teglund och Johan Ericsson.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar