Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
lördag, januari 14, 2006

Gubbväldet

Nu kommer det. Gubbväldet. Alla nu för tiden anstränger sig så ut i tåspetsarna för att bete sig som gubbarna gör. Ibland träffar man rätt, ibland helt fel.

Se bara på Linda Skugges försök till att vara gubbe. Hon anstränger ju sig och jag måste medge att hon lyckats få till en trovärdig misstro mot den offentliga sektorn.

Utan att döma hennes gubbighet vill jag ändå säga att hon gör helt fel. En äkta gubbe:

älskar att köa (även om han stundtals klagar över det - men det faktum att köerna finns ger honom outtömliga samtalsämnen - så älskar han det),

blir varm inombords då han får diskutera hans medicinordinering med personal (alla utom läkaren),

blir stolt om det kan resultera i det extra arbete som ett telefonsamtal innebär,

trivs i miljöer som är statligt tröga ty då hänger han med och känner igen sig,

hatar inte Ryssland, han är rädd för dem,

anstränger sig inte för att uppröra och konfrontera folk.

Jag är en äkta gubbe, inte Skugge.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar