Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
tisdag, februari 28, 2006

Att hångla

Ända sen den senaste dialogen har jag tänkt mycket på en sak. Nämligen det här med utländska damer. Ibland skenade tankarna i väg, men jag har försökt samla dem kring en punkt. Hånglet.

Att hångla.
hång`la verb ~de ~t
ORDLED: hångl-ar
SUBST.: hånglande; hångel•
bedriva sexuell lek utan att ha samlag men ofta på gränsen till samlag [vard.; nedsätt.]: de satt och ~de i baksätet



Egentligen handlar synen på utlänningar mest om hur man tror att de hånglar. Jag har länge varit tämligen övertygad om att danskor hånglar exceptionellt bra, bättre än svenskor. Denna uppfattning fick jag bekräftad (med besked) i lördags. Och hur kan detta då komma sig? Jo, språket. Det finns fog för uttrycket "gröt i mun". De är helt enkelt pga sitt språk väldigt vana att hålla saker i sin mun. Danmark - mycket bra tungkontroll i kombination med en oförutsägbar lekfullhet.

Här hittar vi också anledningen till varför man är skeptisk till att hångla med Skottland elller Tyskland. Man hör redan innan hur det kommer bli. Finskorna tror jag har väldigt styva och anträngda läppar till skillnad mot för fransyskornas mjuka och fladdriga. Jag har inga belägg för hur skottarna eller tyskorna är, men jag ska banne mig ta reda på det. Ni som hånglar - hör av er till oss!

















I mina fältstudier kommer jag själv, för att kunna avlägga en opartisk och objektiv slutrapport, lägga ut själva hånglet på entreprenad. Detta gällde såklart även Danmark.




3 Kommentarer:

kenya/indien hånglar bra

Skrivet av Anonymous Anonym @ 8:56 em  

.....

hur då? är det mycket konstiga smack-grejer i Kenya?

Jag kan inte tänka mig att Indien har särskilt öppen mun. Snarare lite halvstängd men väldigt precis och exakt.

Om det inte är så att Kenya/Indien har flyttat runt lite här och var i världen och stannat i typ england, borde de ju hon vara ganska Native. Eller?

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 10:54 em  

.....

varfor inte:)

Skrivet av Anonymous Anonym @ 11:44 em  

.....

Skriv en kommentar