Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
tisdag, mars 07, 2006

Big Bang 2

Om det inte vore för döden, vore det heller inget jag och jag själv. Rädslan att försvinna är själva drivkraften bakom alla dessa desperata försök att göra sig hörd. Allt på jorden tycks dock vara grundat på den för oss obegripliga principen; evigheten. Universum. När jag dör så rinner vattnet i floderna fortfarande, vinden susar i säven fortfarande och stjärnor lyser på himlen. Måste vi verkligen försvinna? Det nya millenniets Big Bang är www.jagochjagsjalv.blogspot.com.




5 Kommentarer:

Vem är den där som kallar sig för Jag hela tiden, var finns han ? Är han inte redan försvunnen ?
Bakgrundstrålningen...bevisar Big Bang.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 12:58 em  

.....

Man ska leva som om varje dag vore den sista.
För plötsligt en dag slår det in !

Skrivet av Anonymous Anonym @ 2:00 em  

.....

Evigheten är ingen obegriplig princip. Det är en högst betryggande princip men tyvärr inte sann. Universum är inte evigt. Däremot föränderligt och oändligt. Men inte evigt därför att det expanderar och till sist kollapsar som alla stora ekonomier (t ex Rom). På samma sätt expanderar JAG OCH JAG SJÄLV och blir bara större. Men inget är för evigt precis som Popsicle låten "Not for ever" talar om.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 2:16 em  

.....

"If the world began in the Big Bang it can only end in the Big Mac"

"I think the world began in a fla-flu"

som två från det södra halvklotet sa.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 2:33 em  

.....

grovt översatt till norrbottenssvenska från portugisiska via engelska alltså:

"Om världen började i en supersmäll kan den bara sluta i ett superskrov från Frasses i Haparanda"

"Jag tror världen började i en avgörande sistasekundshalvplanstrea av Håkan Larsson"

Skrivet av Anonymous Anonym @ 3:16 em  

.....

Skriv en kommentar