Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
fredag, april 21, 2006

SLUT!

Nu har vi äntligen nått mållinjen. Själva kan vi inte styra vad vi skriver om på bloggen men endast vi har makten att stoppa oss. När vårt projekt har blivit ännu en tråkig turneeblogg så sätter vi stopp. Men vi säger aldrig "stopp", utan att säga "start". Samarbetet Teglund, Ericsson och Pohjanen består.

Johan Ericsson, Anders Teglund och Bengt Pohjanen är tre extremt kreativa själar. Så när vi nu avslutar bloggkapitlet i Jag & jag Självs historia är det inte för att vi är less eller inte har några fler ideer. Det är tvärtom. Vi har i och med jag & jag självs erövring på nätet kommit till insikt med att det vi egentligen vill syssla med är ljud. Musik och radioteater. Efterkloka vardagsfunderingar lämnar vi till Virtanen. All värdig kultur kräver en utvärdering. Vad fick vi ut av dessa intensiva månader på nätet?

1. Återupprättandet av kontakten med Bengt Pohjanen
2. Placeringen av JOJS som mentalt möblemang hos folk och fä.
3. En ny passion för ljud och berättande. Det som tar flera tusen ord att skriva kan man avhandla på en sekund i ljud.
4. Vi lyckades hamna i pressen. Folk talade om oss. Regeringskansliet bloggade. Varför? Därför att vi ville det. Storhetsvansinnet satte inga gränser för hos den här gången heller.


I en snar framtid dyker vi upp igen. Samma adress. Samma interaktiva nät. Ny form. En enda stor kulturbas med arkiv och till större glädje för er: de hungriga kulturkonsumenterna. Jag & Jag Själv-bloggen är härmed DÖD! Jag & Jag Själv dör aldrig!




6 Kommentarer:

Jag är en smula besviken faktiskt!

Skrivet av Anonymous Anonym @ 11:40 fm  

.....

jag men, men tack för den här tiden då..

Skrivet av Anonymous Anonym @ 6:27 em  

.....

skönt att slippa skiten.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 10:02 em  

.....

Tack då. Fint vare. Jättefint faktiskt

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:42 em  

.....

Hej, om Jag och jag själv slutar att blogga så slutar jag att läsa bloggar (ni var min enda blogg) /Axel

Skrivet av Anonymous Anonym @ 10:40 em  

.....

Axel och alla andra: Vi är alldeles strax tillbaka...

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 1:33 em  

.....

Skriv en kommentar