Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
onsdag, september 06, 2006

Förlorade

Vinnarna av SR:s tävling Priset som fortfarande inte får heta bögpriset har korats. Som väntat stod inte Jag och jag själv bland segrarna. Det med motiveringen att

"Jag och jag själv må skapa den mest progressiva radioteatern av idag. Ni har ett grepp som ingen annan och vi önskar er all lycka. Tyvärr så kan ni inte tilldelas detta pris, då denna tävling endast vänder sig till kvinnor. Vi hoppas att ni inte låter detta negativa besked sänka er. Se istället det positiva i det hela. Ni är vinnare ändå eftersom ni är unga medelklassmän sprugna ur hem med högt kulturellt kapital och god humor. Till syvende og sidst är det ändå ni som drar den här världen framåt." - Sveriges Radio


Här är en bild på de välförtjänta vinnarna. Jag och jag själv ser fram emot att få höra era bidrag. Grattis!




2 Kommentarer:

Franz Kafka hade det också svårt i början, genier brukar ha det...
ingen förstår dem.
Se därför denna motgång som ett första steg mot berömmelse...

Skrivet av Blogger Sven Teglund @ 6:49 em  

.....

så jag ska vänta tills jag dött?


och lägga allt i händerna på en vän med orden "ge aldrig ut detta, för det är bara skit".



asså nae...

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 8:00 em  

.....

Skriv en kommentar