Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
onsdag, september 20, 2006

Rover-mannen

Igår fick jag hjälpa en engelsman att tanka. Hans tänder var mycket gula, men han var aristokrat, så han visste hur man förde sig. Han log och var extremt trevlig.

- Ever seen this type of car here in Sweden, son?
- No I dont think so, sir.
- Haw-haw! Well this car is really brittish my friend.
- Yes. Its a Rover isn't it?
- Yes indeed! We're here to visit my son and my grandchildren. They live here in Torslanda!

Torslanda har ett stort hjärta för SverigeDemokraterna och NSF. De gillar inte utlänningar.

- Oh really? So what do you think of Sweden so far then?
- Its lovely, isn't it Susan?

Hans fru vinkar genom bilrutan.

- You get to see a lot when you travel by car as you do. Pretty long distanses...
- Yes.We drive a lot of long distanses back home aswell. We're from a small village nearby Plymouth. It's on the countryside in the very south of England.
- Aha, I see. I've been to Exeter once. Thats close, uh?
- Yes!!

Mannen tar fram en enorm karta och berättar hur det ligger till i landet England.

- You see, my son. Here it is. Our little town. The growht is one of the best, the houseprices are very low and we live by the ocean.
- Great.
- Yes. You know why?
- No.
- Theres no imigrants. At all.
- Okay?
- Yeah you see, we're from Birmingham originally. But you can't live there anymore. Only imigrants do. That town is lost. You better move to the south.
- I have a friend who lives in Beermingham. His an imigrant then.

Han blir entusiastisk över min vän i Birmingham. Vi pratar lite om honom. Sen avslutar mannen samtalet.

- Well, my son. I really should get going. Thank you for your help. You're really good to tourists, boy!

Han verkade inte göra kopplingen.
Att han var utlänning här i Torslanda och ändå fick gott bemötande.
Att min vän var utlänning i B'ham, men han var inte en av dom som trängde vare sig de infödda eller icke-europeerna.
Att Jag och jag själv är Alliansfritt.




2 Kommentarer:

Verkligen en talande berättelse, om synen på utlänningar i Alliansens Sverige. Jag ryser när jag tänker på Skåne, SD är representerat i alla kommuner.
Vi i Norrland håller emot, här är vi inte fientliga mot främlingar. För i Norrbotten är vi alla främlingar för varandra.
Det märks på ditt bemötande att du är från Norrbotten...

Skrivet av Blogger Sven Teglund @ 6:57 em  

.....

pfft vi och dom tänkandet går igenom i allt ser jag

Skrivet av Anonymous Anonym @ 4:29 em  

.....

Skriv en kommentar