Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
söndag, december 31, 2006

Fredagslistan GOTT NYTT ÅR!

Jag vet att jag är två dagar sen. Men det är för att jag gruvade mig så mycket. Det var så upplagt för att dunka in värsta legendariska årslistan.

Det finns få saker som jag har så svårt att formulera som "årets bästa"-listor. Jag har inte sett en enda film, inte läst en enda bok, inte lyssnat på någon skiva, inte gått på någon konsert, inte druckit något vin, inte besökt någon restaurang eller försökt ta livet av mig. Så vad ska man skriva om då?

Men för att summera kan jag dock avslöja några Jag och jag själv-planer som inte blev av. Bloggfloppar även kallade.

1. Umeågubben.
Jag skulle skriva en bok om Umeågubben. Det resulterade i ett förtroligt samtal om författarskap med Johan samt två inlägg. Sen blev det inget mer. Den här gången i alla fall.

2. Julkalendern.
Clownen Manuel skulle släppas som "världens första poddjulkalender". Ni som inte känner mig anar inte hur seriösa dessa planer var. Ni som känner mig vet att jag gjorde ambitiösa säljpresentationer och ägnade hela dagar till att ringa DN, SVD, SR(c), Aftonbladet och Expressen, alla reklamradios, Spraydio, och även pratade mycket om min "radioteaterproducent, som vill producera julkalendern Clownen Manuel om vi bara får den sålt". Det blev ingen julkalender. Den här gången i alla fall.

3. Lägga ner "bloggandet"
och bara använda jagochjagsjalv.blogspot som ett forum för våra konstnärliga projekt. Mest Johans idé. Jag personligen kunde inte hålla mig och började så smått att använda bloggen till allt möjligt. Igen. Jag och jag själv blev ingen tydlig kultursatsning. Den här gången i alla fall.

4. Hälsa på Pohjanen.
Vi skulle åka till Bengt, ta med oss inspelningutrustning och spela in ett radioprogram. Det var sommar och vi hade stora planer. ("Lätt, LÄTT, att SR vill ha det här") Eftersom Bengt har andra åtaganden hade han inte tid. Han var mitt uppe i en skrivarextas och ville inte avbryta den. Han håller på med en opera och en självbiografi. Så inget Pohjanen-program. Den här gången i alla fall.

5. Göra en film.
Vi klädde ut oss till kvinnor och filmade en fars. Den hette "Människan som blev en fisk". Vi filmade även massa dokumentära saker där vi pratade om filmen. Det skulle klippas ihop innan jul av min bror. Men han hade inte tid, eftersom han skulle göra så många hemsidor. Så det blev ingen film. Den här gången i alla fall.


Till syvende og sidst. Av jord är du kommen. Sitt inte för nära elden. Gallimattias Evanne.
Gott nytt TvåLaxSju.
Vi ses!




4 Kommentarer:

kom igen då. inget om skellefteå på mitt ställe ännu. men lite om kommunismen.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 1:19 em  

.....

men kom an då! inte en missad fredagslista igen!

Skrivet av Anonymous Anonym @ 5:19 em  

.....

dysterkvisten, den är på gång! KOmmer ikväll. Men den handlar om dagen som gått idag så därför kan jag inte annat än att vänta lite till....

Skrivet av Blogger Jag och jag själv @ 5:24 em  

.....

oh, det gamla "det handlar om den här dagen"-tricket! uppfanns av nostradamus sörru, bästa ursäkten för att skjuta upp grejer.

Skrivet av Anonymous Anonym @ 7:26 em  

.....

Skriv en kommentar