Jag och jag själv

Start
Radioteater
Propaganda
Forum
Musik
Highlights
Bengt Pohjanen
Shop
Jojs-klubben
Arkiv
Kontakt

Powered by Blogger

eXTReMe Tracker
Bloggtoppen.se
tisdag, november 08, 2005

Rättelse

En mycket inflytelserik organisation har hört av sig angående detta inlägg. De påpekade vissa mycket pinsamma faktafel och Jag och jag själv vill naturligtvis hålla sig till sanningen.

Det möte som Matmaffian höll var inte Svenskt Näringsliv med på. Däremot Svensk Handel. Dessa organisationer skiljer sig faktiskt vilket jag fick lära mig i deras mail. Jag citerar en del av det:

"Vad Svensk Handel sysslar med är att föra alla handelsmäns talan. Det handlar om att sälja på människor allt möjligt. Det är därför helt i sin ordning att de håller möten om storhelger. Vi, däremot, bryr oss inte om huruvida Bengtson äter kalv eller lamm. Vår verksamhet är på en mycket högre nivå. Vi sysslar med ekonomisk tillväxt, inte att förväxla med konsumtion.
Vi styr landet, inte de."

Hoppas den icke namngivna källan är mer tillfreds nu. Vi ber å det ödmjukaste om ursäkt om vi trampat någon på foten och hoppas att de ändå fortsätter att följa bloggen.




0 Kommentarer:

Skriv en kommentar